Koncepcia a rozvoj Detských jaslí , Mgr. Alexander Tej

            Koncepcia a rozvoj Detských jaslí

                  Robotnícka 11, Bratislava

 

 


Vypracoval:

Mgr. Alexander Tej, alexandertej@gmail.com, 0902 438 201



Vízia

Ambíciou je byť moderným, trendovým a funkčným zariadením s najvyššou kvalitou a flexibilitou poskytovaných  služieb, ktoré sa riadia európskymi štandardmi, sú  orientované na dieťa a prepájajú kontakt  rodičov,  dieťa a kvalifikovaný personál. Pri tom klásť dôraz na identitu detskej duše a rešpektovanie ľudskej dôstojnosti a dodržiavanie základných ľudských práv,  hodnôt a slobôd.

Poslanie   Jaslí 

Poskytovať kvalitné a profesionálne služby občanom Bratislavy a členom miestnej komunity (Bratislava - Nové Mesto), a zabezpečiť im adekvátnu pomoc pri riešení individuálnych problémov, podľa ich potrieb a očakávaní.

Neustále zlepšovanie, zdokonaľovanie a prehlbovanie kvality života detí v  Jasliach poskytovaním  služieb v súlade s efektívnejším využívaním verejných zdrojov. Nastavenie systému financovania tak, aby bolo možné využiť aj ďalšie zdroje.  Pokračovať v tom, čo sa podarilo vybudovať nadviazať na dobré ukotvený systém a reálne rozvíjať potenciál Jaslí.
Rozvoj zariadenia je podľa môjho názoru možný vďaka ďalšiemu vzdelávaniu zamestnancov, vhodnej organizačnej štruktúre a viaczdrojovému financovaniu. Pri tom treba mať v prvom rade na zreteli potreby detí a ich rodičov .

 Nastavenie systému manažérstva kvality.

Systém manažérstva kvality uplatňovať a monitorovať ako nástroj trvalého zlepšovania poskytovaných služieb.

Riadiť sa platnými zákonmi a normami a rešpektovať práva detí a rodičov

Využívaním európskych štandardov neustále zlepšovať podmienky pre ďalší rozvoj aktivít, zvyšovať odbornú úroveň zamestnancov, manažmentu a ich kompetentnosť.

Vytyčovať, aktualizovať a pravidelne vyhodnocovať naplnenie strategických a ostatných cieľov zariadenia.

Efektívne hospodáriť s verejnými zdrojmi a finančnými prostriedkami.

Nastaviť systém financovania tak, aby bolo možné využiť aj ďalšie zdroje.

Prirodzene vytvárať pozitívne vzťahy, väzby s dieťaťom, ich príbuznými a vonkajším prostredím a okolitou komunitou. Podporovať medzigeneračné vzťahy medzi deťmi.

Uplatňovať princíp prevencie pred princípom nápravy.

Pracovať bez úrazov a negatívnych mimoriadnych udalostí, vytvárať bezpečné pracovné prostredie.
Priebežne monitorovať a vyhodnocovať spokojnosť rodinných príslušníkov s poskytovaním služieb, napĺňať ich požiadavky a očakávania.

Plánovane a priebežne zvyšovať kvalifikáciu zamestnancov a manažmentu. Zabezpečovať celoživotné vzdelávanie, monitorovať a vyhodnocovať spokojnosť zamestnancov so svojou prácou. Pozitívne ich motivovať k profesionalizácii.


Dynamický plán

·         cieľ Jaslí  ako celku
·         ciele orientované na detí  a rodinných príslušníkov
·         ciele orientované na zamestnancov a manažment.

Pred plnením cieľov, je potrebné urobiť podrobnú analýzu súčasného stavu, identifikovať silné a slabé stránky zariadenia, pomenovať možné riešenia nedostatkov a popri tom zvážiť aj ich riziká. Pri tom je potrebné vychádzať z filozofie, že v prvom rade ide o uspokojenie potrieb detí a ich rodičov.


Oboznámiť zamestnancov na plnenie nových úloh, predstaviť víziu a ďalšie smerovanie

Zlepšovať interpersonálne vzťahy otvorenou komunikáciou o výzvach a problémoch (Bálintove skupiny, rozhovory) a poskytovaním supervízie.

Prehodnotiť organizačnú štruktúru zamestnancov, upraviť ich pracovné zaradenie a pracovnú náplň

Vytvoriť komisie z radov rodičov, ktorí budú súčasťou mesačných porád, podávať návrhy, pripomienky, spolupodieľať sa na formovaní života a chode zariadenia.

Zaviesť elektronickú formu zdravotnej dokumentácie pre skvalitnenie a zjednodušenie práce, následne zabezpečiť aj elektronizáciu spisov,  zaviesť registratúrny poriadok.

Zaviesť individuálny plán dieťaťa. Zabezpečiť ich vypracovanie a zavedenie v tímovej spolupráci.

Motivovať a pokúsiť sa o stály pracovný tím na všetkých úrovniach.

Pripraviť a realizovať interný motivačný program pre zamestnancov, sociálny program

Zaviesť supervízie za účelom prevencie syndrómu vyhorenia a profesionálnych stereotypov vznikajúcich pri práci s ľuďmi.

Založiť občianske združenie s vymedzeným účelom, vypracovanými stanovami a špecifikovanou činnosťou na podporu zariadenia a získavanie dodatočných zdrojov. 

Vytvoriť poradenské centrum  pre deti, rodičov a ich príbuzných. Soc.poradenstvo, pediatrické, psychologické, logoterapeutické  a pod....

Vytvoriť projekt  zameraný na terapeuticky orientované programy (Snoezelen, muzikoterapia, ergoterapia, pohybová terapia, dramatoterapia a dalšie )  zapájajúce deti, mládež, dobrovoľníkov, študentské spolky, neziskové organizácie, umelecké školy

 Budúcnosť

Zabezpečiť viaczdrojové financovanie  prostredníctvom grantov a projektov ,spoločenskej zodpovednosti firiem, fundraising.

Stať sa  školiacim pracoviskom pre študentov VŠ denného a externého štúdia v oblastiach zdravotníctva, sociálnej práce, špeciálnej pedagogiky a psychológie.

Vybudovať moderné centrum s telocvičňou, bazénom, projekt zelená strecha a dopravne značenia cestná komunikácia   

Získať Certifikát manažérstva kvality zodpovedajúci požiadavkám normám.

Modernizovať zariadenie a znižovať jeho energetickú náročnosť (napr. solárne panely).


Záver

Naplnením týchto cieľov sa Jasle môžu systematicky rozvíjať na moderné, inovatívne a dynamické zariadenie s vysokou kvalitou a flexibilitou poskytovaných služieb, ktoré sú orientované na dieťa a zabezpečujú úzku spoluprácu personálu a ich príbuznými aj širšou komunitou. Vďaka tomu sa  dodá potrebný pocit istoty, bezpečia a harmónie, a tým zabezpečiť ale aj vytvoriť príjemné  prostredie s rodinnou atmosférou.




                              Ďakujem  za pozornosť a vypočutie .




                                           Mgr. Alexander Tej


 Výchovne prostriedky
S deťmi pracovať podľa Programu výchovnej práce v jasliach a taktiež podľa materiálov Montessori .
Hlavným cieľom je čo najprirodzenejšou cestou zabezpečiť prechod z domáceho prostredia do kolektívu detí.
Cieľom adaptačného programu  je šetrne pripraviť deti na odlúčenie od rodičov počas doobedia. Program zahŕňa aktivity, pohybové aktivity, spoločné stravovanie, osobnú hygienu či pobyt vonku. Ide o kvalitný program založený na princípoch pedagogiky a metodiky vývinovej psychológie dieťaťa.
MRAVNÁ VÝCHOVA

Zahŕňa pôsobenie na rozumovú, citovú a vôľovú stránku osobnosti dieťaťa
 
rozvoj kladných citových vzťahov a to rozvíjaním vzťahu k sebe, k iným a ku kolektívu, k veciam a k predmetom a taktiež vzťah k práci (sú to hlavne návyky k dokončeniu činnosti, posilnenie pocitu bezpečnosti v kontakte so sestrou aj ostatnými deťmi a taktiež rozvíjať u detí lásku k prírode).

ROZUMOVÁ VÝCHOVA
PRACOVNÁ   VÝCHOVA
HUDOBNÁ VÝCHOVA
TELESNÁ VÝCHOVA
VÝTVARNÁ VÝCHOVA

Podrobnejšie objasním na pohovore ďalšie výchovy .



Zaistiť aj poskytovanie opatrovateľskej služby v Jasliach , spolupráca  s ústavom detskej psychológie a patopsychológie , inštitútom detskej reči-logoterap, detskú rehabilitáciu, poskytovanie sociálneho poradenstva a odborného poradenstva .

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Štandard: Starostlivosť o mŕtve telo - pre DSS, Domov Seniorov/ Vypracoval Mgr.Alexander Tej

Štandard: Ranná a večerná toaleta - pre DSS, Domov Seniorov/ Vypracoval Mgr.Alexander Tej

Výsluch mladšej osoby, ako 18 rokov a maloletého . vypracoval,Mgr. Alexander Tej,